Mitsubishi Electric City Multi HVRF

Het enige hybride VRF-systeem voor koelen en verwarmen met warmteterugwinning

De City Multi HVRF is wereldwijd het eerste 2-pijpssysteem dat gelijktijdig koelen en verwarmen combineert met warmteterugwinning. Mitsubishi Electric HVRF combineert het beste van directe expansie en een waterdragend systeem. Het concept is niet alleen zeer efficiënt maar ook ongekend flexibel.

Individueel comfort met hoog rendement

Met HVRF gelden dezelfde voordelen als een VRF R2 systeem. Dus onafhankelijk per vertrek kunnen koelen of verwarmen. Per ruimte regelbaar. En energie-uitwisseling voor zeer hoge rendementen. Met het verschil dat het afgiftesysteem watergevoerd is. Zonder in te leveren op comfort.

Flexibel

Het hybride systeem bestaat uit een City Multi R2 buitenunit, de unieke hybride BC-controller en binnen-units. De speciaal voor het HVRF-systeem ontwikkelde binnen-units zijn verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen. De brede range vloer-, cassette- en kanaal-units bieden met diverse vermogens en afmetingen voor elke ruimte een passende oplossing.

Klaar voor de toekomst

Met water als warmtedrager voor een groot deel van het systeem is HVRF klaar voor de toekomst. Lagere vulhoeveelheden koudemiddel en een hoge energie-efficiëntie sluiten aan op steeds strenger wordende wettelijke eisen en milieudoelstellingen. Door een waterdragend afgiftesysteem ontbreekt de aanwezigheid van koudemiddelen in verblijfsruimten.

Eenvoudig plannen en installeren

Vanzelfsprekend zijn het ontwerp en de montage van een 2-pijpssysteem eenvoudiger. Met minder aansluitingen dan een 3- of 4-pijpssysteem levert het HVRF-systeem een hogere betrouwbaarheid en vergt minder onderhoud. Alle hydraulische componenten zijn al voorzien in het systeem. Dus geen aanvullende kleppen en pompen nodig. Buffervaten zijn door invertergestuurde technologie ook niet vereist.





Mitsubishi Electric City Multi Hybrid VRF

  • Leidinglengtes tot 60 meter tussen BC-controller en binnen-units.
  • Voldoe met R32-versie vandaag al aan het door de EU voor 2030 vereiste CO2-equivalent
  • Hoge energie-efficiëntie