Retouren

Retourtermijn

Wil je een besteld artikel retour sturen? Dat is uiteraard mogelijk! Na ontvangst van je bestelling heb je 60 dagen de tijd om het artikel als ongebruikt retour te sturen. Voor een snelle en correcte afhandeling van jouw retourzending hebben we een aantal gegevens nodig.

Retourproces

Om je artikel te retourneren dien je het aan te melden via Mijn Alklima. Met een paar eenvoudige stappen heb je dit zo geregeld. Meer details vind je in het document "Jouw retour geregeld in 5 stappen".

Dit kan op basis van een:

  • pakbonnummer
  • ordernummer
  • factuurnummer
  • artikelnummer
  • serienummer

Zodra je de retouraanvraag hebt ingediend, inclusief foto’s van de artikelen, controleren wij deze op juistheid en beoordelen we of de retour kan worden geaccepteerd. Mocht er aanvullende informatie nodig zijn, ontvang je hierover bericht.

Binnen 2 werkdagen na aanmelding informeren we je over het ophalen of terugsturen. De status van je retouraanmelding volg je via Mijn Alklima.

Retourvoorwaarden

Om je retour soepel te laten verlopen, vragen we je rekening te houden met de volgende voorwaarden:

  • In oorspronkelijke staat zoals geleverd door Alklima
  • In onbeschadigde verpakking
  • De verpakking niet beschreven met pen of stift
  • Geen tape op de verpakking

Indien niet aan bovenstaande voorwaarden voldaan wordt, kan Alklima B.V. € 150,- aan verpakkingskosten rekenen. Daarnaast kan Alklima besluiten om de retouraanvraag niet volledig goed te keuren of het bedrag niet volledig te crediteren.

Retourkosten

Ongebruikt retour Binnen 60 dagen Zelf retourneren binnen 60 dagen
Apparatuur € 150,- per pallet € 75,-
Onderdelen € 15,- per pakket -

Kosten voor extra ophaalpoging

Indien onze logistiek dienstverlener opnieuw moet terugkomen brengen wij € 150,- aan kosten voor een extra ophaalpoging in rekening, bovenop de eventuele eerder berekende retourkosten.

Wat kun je niet retourneren?

  • Licenties en pincodes t.b.v. regeltechniek
  • Koelleidingen rechte lengte
  • Apparatuur die speciaal voor je met een corrosie werende lak is behandeld
  • Plenum en overige artikelen die speciaal op maat voor je gemaakt zijn

Heb je een beschadigd of defect artikel ontvangen?

Meld deze dan binnen 7 werkdagen aan via Mijn Alklima. Bij aanmelding vragen wij om foto’s van het beschadiging/defect.

Garantie

Voor garantieclaims verwijzen wij je naar onze garantievoorwaarden.