• Datum
  • Leestijd 3 minuten
  • Doelgroep Adviseur, zakelijk, installateur

Bouw en installatietechniek blijven om mensen en kennis draaien

SPECIAL BOUWBEURS 2023 - "Dat we aanwezig zijn op de Bouwbeurs is evident. Natuurlijk wil je als merk zichtbaar zijn. Toch zit de echte meerwaarde van deze beurs vooral in de diversiteit van de bezoekers. Wij vinden het belangrijk om met al onze doelgroepen, van opdrachtgever tot eindgebruiker in contact te zijn." Aan het woord is Erwin Bonis, marketingmanager bij Alklima / Mitsubishi Electric warmtepompen & airconditioners. Hij is onder meer verantwoordelijk voor de beursdeelnames. Maar waarom vond je ze dan niet eerder op de Bouwbeurs?

BIM voor beursstand

Als we aanschuiven bij Erwin op het kantoor in Alblasserdam neemt hij ons virtueel mee in het ontwerp van de stand. “Kijk, zelfs op de marketingafdeling werken we hier met BIM.”, zegt hij met een knipoog. Ondertussen vertelt hij over de verschillende onderdelen van de stand. Wat opvalt is dat er een gedeelte afwijkt van de overwegend rode huisstijlkleur. “Oranje, de kleur van de KNVB. Die kleur hebben we aan ons palet toegevoegd sinds we duurzaamheidspartner van de voetbalbond zijn. Hoewel we een nuchtere partij zijn is dat iets waar we met z’n allen echt trots op zijn.”

[tekst gaat door onder afbeelding]

Bouwbeurs: Erwin Bonis

Duurzaamheidspartner KNVB

Binnen de samenwerking met de KNVB helpt Mitsubishi Electric met de verduurzaming van amateursportclubs. “De ambities van de KNVB sluiten naadloos aan op onze eigen ambities. Het verduurzamen van Nederland. Het partnership biedt een geweldige kans om de mogelijkheden die verduurzamen voor iedereen heeft onder de aandacht te brengen. Daarnaast hebben we heel veel ervaring met warmtepomptechniek en een grote warmwatervraag op piekmomenten.”

Topsport

De energiecrisis legt onmiskenbaar bloot wat de staat is van een deel van de sportaccommodaties. “Opeens zijn er sportclubs die niet zeker zijn van hun voortbestaan. Als ex-topsporter doet dat echt pijn. Een vereniging is vaak zoveel meer dan een wedstrijdje in het weekend. In bepaalde wijken is het soms het enige voor kinderen uit de buurt. Of denk aan de vrijwilligers die zo’n club draaiend houden. Vaak is dat een groot deel van hun sociale leven. De problemen voor deze verenigingen leiden soms tot schrijnende situaties. Het is dan ook fijn dat we kunnen bijdragen aan de verduurzaming van deze sportclubs. Als stap in de energietransitie, maar ook omdat de investering in een warmtepomp energiekosten reduceert. Of zoals de slogan van KNVB ’s Groene Club zo pakkend samenvat: Ga voor een volle clubkas en een lage broeikas.”

Mensenwerk

Bouwbeurs: Erwin Bonis overlegt met John Williams

Van sport naar bouwkolom is een kleine stap voor Erwin: “Sporten en bouwen hebben veel gemeen. Een goede samenwerking is essentieel voor het beste eindresultaat. Misschien een makkelijke vergelijking, maar de bouw en installatietechniek blijven om mensen én om kennis draaien. Alklima is daarbij in veel projecten dan ook eerder kennispartner dan leverancier. De warmtepompen van Mitsubishi Electric staan bekend om uitzonderlijke prestaties, ultieme kwaliteit en duurzaamheid. Daar hebben we binnen het marketingteam eigenlijk geen omkijken naar. Zo kunnen we ons vooral richten op de samenwerking en dienstverlening rond onze apparatuur. De kennis binnen de organisatie is echt groot. Dat kan ook niet anders met dertig jaar ervaring binnen een specifieke markt. Die expertise is echt goud. Tel daarbij een professionele, maar open bedrijfscultuur waarbij samenwerking centraal staat. Daarmee hebben we een unieke propositie.”

Laagdrempelig kennismaken

De deelname aan de Bouwbeurs is voor Alklima / Mitsubishi Electric voor het eerst. Maar wel met een duidelijke insteek. Erwin: “Je vindt ons op heel wat beurzen, congressen en events. Dat past bij ons. Het is een kans om elkaar laagdrempelig en ongedwongen te ontmoeten. Waar we ons jaren geleden vooral richtten op de installateur is de bouwkolom steeds meer geïntegreerd. Voor uitdagingen in de bouw kunnen en willen wij een deel van de oplossing zijn. Een mooi voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld Alklima College. Daar leiden we vakmensen op. Houden professionals up-to-date. Maar bieden we bijvoorbeeld ook ondersteuning op het gebied van bewonerscommunicatie.”

Beter idee

“Wat dat betreft kan ik nog uren doorpraten. Een bezoek aan de stand tijdens de Bouwbeurs is echt een beter idee.”, besluit Bonis lachend. “Daar maak je niet alleen kennis met de beste oplossingen op warmtepompgebied. Je ontmoet er ook mijn collega’s. Stuk voor stuk experts die graag luisteren naar jouw verhaal. Wellicht is het dé aftrap naar een samenwerking met meerwaarde.”

Je vindt Alklima / Mitsubishi Electric op stand 07.B072 tijdens de Bouwbeurs 2023.

Rond de Bouwbeurs 2023 lees en ontdek je meer over de professionals die samen zorgen voor serieuze expertise en premium warmtepompen. De professionals van Alklima / Mitsubishi Electric. In deze aflevering: marketingmanager Erwin Bonis.

Meer info & gratis kaarten
Special Bouwbeurs 2023
Lees meer over: