“In kwaliteit moet het hele plaatje kloppen”
Binnenlandse kazen, buitenlandse kazen, noten, wijn en bier, en tal van delicatessen: als rasechte ondernemers zorgen Edwin en Ellen Kraaijeveld ervoor dat iedereen wel een reden heeft om Kraaijeveld’s Kaashuijs binnen te lopen. Naast een scherp commercieel gevoel telt vooral de persoonlijke relatie met de klant. De tekst op het kaasetiket van hun belangrijkste kaasmerk Weydeland is dan ook bijzonder toepasselijk, vertelt Edwin Kraaijeveld: “Koop de kaas bij de kaasboer die je kent.”
Olijfolie tappen
“Met interesse en service bereik je het meeste”, aldus Ellen Kraaijeveld. “Edwin is net terug om wat kaas te bezorgen bij een oude dame, die zelf de deur niet meer uit kan.” Om te blijven verrassen, speurt ze voortdurend de markt af. “Recent hebben we een nieuwe groep toegevoegd die een echte beleving geeft: olie en azijn. Waar de olie met smaakjes zoals basilicum, truffel, of knoflook al is voorverpakt, worden de natuurlijke oliesmaken met de hand getapt uit een viertal stalen ketels. Mensen die met hun lege tapflesje terugkomen, ontvangen korting op de volgende vulling.” Dat is niet alleen een echte klantenbinder, maar past ook nog eens goed bij de duurzaamheidsgedachte van de eigenaren van het Kaashuijs.