• Datum
  • Leestijd 1 minuut
  • Doelgroep Adviseur, installateur

Alklima nieuwe Kennispartner TVVL

Met trots maakt TVVL bekend dat Alklima officieel de overeenkomst heeft getekend voor een 3-jarig Kennispartnerschap bij TVVL. Vanuit de filosofie ‘samenwerking met meerwaarde’ biedt Alklima al meer dan 20 jaar advies en begeleiding aan installateurs, adviseurs en alle andere partijen in de bouwkolom. Om deze samenwerking nog verder handen en voeten te geven sluit Alklima zich als Kennispartner aan bij TVVL.

John Lens, directeur bij TVVL:

aangesloten bij Bosch Thermotechniek, Carrier, Nieman, Orange Climate, Remeha, Systemair, Holland Water en Xigna. TVVL Kennispartners kenmerken zich als koplopers in de sector die innovatie voorop stellen en actief kennis delen. Alklima is een belangrijke speler in de discussie over de energietransitie en vormt daarmee een waardevolle aanvulling op de andere Kennispartners.”

Babette van Loon, Operationeel Directeur bij Alklima:

“Alklima gelooft in kennis, en dan vooral het delen van kennis.  Daarom zijn we reeds jaren geleden gestart met Alklima college, omdat we voorzagen dat er een tekort zou komen aan technisch goed opgeleide mensen.  Wij bieden enerzijds, onder andere samen met NCVB en ROVC, een 1-jarig geaccrediteerde MBO3 opleiding aan voor inspectiemonteur, maar ook ontwerptrainingen. Met de energietransitie in de gebouwde omgeving zien we het tekort in technisch geschoold personeel schrikbarend toenemen. Door Kennispartner te worden van TVVL willen we een bijdrage leveren aan zowel de technische- als sociale innovatie in de gebouwde omgeving.”

Over TVVL

TVVL is het Platform voor mens en techniek, opgericht in 1959 en telt inmiddels ruim 1000 persoonlijke leden en 500 bedrijfsleden. TVVL is één van de belangrijkste gespreks- en kennispartners in de technologische sector, die nadenkt over de technische uitdagingen van de toekomst. Van oorsprong gericht op gebouwgebonden installatietechniek, verbindt TVVL inmiddels verschillende disciplines. Zo biedt zij een platform, een denktank, waar leden kennis delen, ontwikkelen en overdragen.