• Datum
  • Leestijd 2 minuten
  • Doelgroep Adviseur, zakelijk, huiseigenaar, installateur

Terugblik Alklima op VSK 2020

Met ruim 36.000 bezoekers en meer dan 330 exposanten was VSK 2020 een beurs van formaat. Op de stand van Alklima liep je door de wereld van woningbouw, retail, hotels, utiliteit en datacenters. Naast het presenteren van duurzame klimaatoplossingen van Mitsubishi Electric greep Alklima VSK 2020 aan voor de lancering van twee warmtepompconcepten. Gelijktijdig werd de nieuwe campagne "Zet de knop om" gelanceerd.



Op de beursstand ging veel aandacht uit naar de Mitsubishi Electric warmtepompen. Daarbij de Ecodan Geodan, de nieuwste water-water warmtepomp met een geïntegreerd warmtapwatervat. Ook nieuwigheden op het gebied van IT-cooling en chillers. Zo biedt de nieuwe s-Mext serie precisie airconditioning voor toepassingen in serverruimten of datacenters. Met de gepresenteerde e-chiller laat Mitsubishi Electric zien ook te innoveren op het gebied van chillertechnologie. Deze modulaire chillers bieden comfort- en proceskoeling met de ongeëvenaarde kwaliteit, betrouwbaarheid en service.

Watzz Cube

Naast productontwikkelingen ook inspiratie op de stand van Alklima. Zowel de Watzz Cube als Watzz Up Next kregen veel belangstelling. De Watzz Cube is een inspiratieconcept dat laat zien hoe een buitendeel van een warmtepomp geïntegreerd kan worden in de gebouwde omgeving. De Watzz Cube is een slimme buitenberging welke meerdere functies combineert. Het concept biedt een oplossing voor mogelijke bezwaren voor de plaatsing van een warmtepomp in een tuin.

Wattz Up Next

De Watzz Up Next is een dakkap voor de plaatsing van een warmtepomp op een hellend dak. Deze kan worden toegepast in zowel nieuwbouw als renovatie. De kap kan onafhankelijk van de dakhelling worden geplaatst. Daarbij is het mogelijk om de buitenunit voorgemonteerd in de dakkap te leveren. Met toegang via de zolder is service en onderhoud aan het buitendeel vanuit binnen mogelijk.

[artikel gaat verder onder video]

Kennis

Naast de stand kwam je Alklima ook op andere plekken in de Jaarbeurs tegen. Met name op het gebied van kennisdeling. Specialisten van Alklima verzorgden tal van lezingen, kennis-sessies en een live-webinar. Warmtepomptechnologie, duurzaamheid en de mogelijkheden van all electric stonden bij deze goed bezochte activiteiten centraal.

Aftrap campagne

Met de campagne "Zet de knop om" heeft Alklima het doel om het bewustzijn rond de energietransitie te vergroten. En om kennis te delen over de mogelijkheden om all electric te wonen, werken en produceren. De VSK werd aangegrepen om de campagne te lanceren.

VSK gemist?

Je vindt Alklima en Mitsubishi Electric dit jaar ook op SHK Essen (DE), Mostra Convegno Expocomfort (IT), Building HollandProvadaInstallatie Vakbeurs HardenbergVakbeurs Energie.

Lees meer over: