Jouw ervaring centraal

Als je ons een beetje kent weet je dat we bij Alklima gedreven zijn. We je zo goed mogelijk willen ondersteunen. Je de beste service geven. De beste oplossingen bieden. Dat we graag relevante kennis met jou delen. Ken je ons een beetje dan weet je ook dat we realisten zijn. Dat we beseffen dat het altijd beter kan. Beter om het voor jou leuker, efficiënter en makkelijker te maken. Dat doen we graag!

Klantgerichtheid: dagelijks aandacht

Binnen elk niveau in de organisatie krijgen kansen om te verbeteren en klantgerichtheid dagelijks aandacht. Zien medewerkers dat er direct aanpassingen mogelijk zijn, dan pakken ze die gelijk op. Verbeteringen die wat meer aandacht vragen worden binnen de teams op vaste momenten in kaart gebracht en geïmplementeerd.

Lees verder

Klantervaringen tellen

Het verbeteren van dienstverlening gaat natuurlijk niet zonder eerlijke feedback van klanten. Zij zijn immers waarom het draait. Daarom vragen we regelmatig wat we goed doen en waar we kunnen verbeteren. Dat doen we via het platform van Viamet.

Actuele projecten

Lees je hieronder een greep uit de reeds doorgevoerde ontwikkelingen, op dit moment werken we onder meer ook aan:

  • Garantie- en retourzendingen (RMA)volledig via MijnAlklima met real-time inzichten in status.
  • Doorontwikkeling van Alklima College online
  • Integratie en koppelingen met ERP- en financiële software van klanten.

Laatste update: 17-03-2023

Klantgedreven verbeteringen

De uitkomsten van deze klantonderzoeken zijn erg waardevol voor ons. Ze helpen ons kritisch te blijven kijken naar de organisatie. Om onze service te verbeteren. En ze zorgen zelfs voor innovatie. Je kunt daarbij denken aan onderstaande voorbeelden van onlangs gerealiseerde projecten en verbeteringen:

  • Gebruiksvriendelijke en verbeterd portaal van Alklima College
  • Updates van MEPcontent ook betere toegangkelijkheid BIM-bestanden op deze website.
  • Een gebruiksvriendelijk sparepartselector. Hier vind en bestel je online in korte tijd service en vervangingsonderdelen. De heldere visuele interface reduceert onzekerheid en foutieve bestellingen.
  • Implementatie van WhatsApp voor ondersteuning. Onze technisch specialisten zijn hiermee snel en makkelijk bereikbaar voor technische vragen tijdens of na installatie van onze systemen.
  • Snellere bevestiging en inzicht in orders gerealiseerd. Een belangrijk verbeterpunt uit het klanttevredenheidsonderzoek!
  • Verbeteringen, toevoegingen en aanpassingen aan de website en extranet Mijn-Alklima. Hierdoor sneller en betere gebruikservaring.
  • Update van de zoekfunctie op de website. Sneller, betere en meer relevante resultaten.
  • Zoekfunctie binnen FAQ's op de website geïmplementeerd.
  • Nieuw UX van hub op de website. Betere ervaring en makkelijker navigeren tussen blogartikelen, referenties en nieuws.
  • Productschema's toegevoegd van de hybride warmtepomp-oplossingen (voor ingelogde gebruikers)
  • Diverse ontbrekende productafbeeldigen op website toegevoegd.
  • Jouw team inzichtelijk in jouw dashboard
  • Een vast toegewijd team voor jou. Van advies, offertes, orders, levering tot after-sales: je schakelt snel, makkelijk en persoonlijk met dezelfde betrokken medewerkers.
  • Track en trace van je orders in het extranet Mijn-Alklima
  • Het online aanmaken van je afroeporders
  • Direct bestellen vanuit je (online) offertes
  • Inzicht in alle events waar je medewerkers van Alklima kunt ontmoeten: nu beschikbaar in Mijn-Alklima
  • Uitgebreidere informatie met betrekking tot voorraad. Het is nu nog makkelijker je klussen te plannen met de voorraadstatus ‘binnen 2 weken op voorraad’. Vanzelfsprekend naast de reeds bestaande: op voorraad, tijdelijk niet op voorraad en geen voorraad.
  • Een retour? Je regelt het vanaf nu met één klik vanuit je (historische) orders binnen Mijn-Alklima.
  • Product en kenniskaarten: op vragen en suggesties van klanten worden zeer regelmatig nieuwe product- en kenniskaarten beschikbaar gemaakt. Regelmatig vind je nieuwe informatie voor specifieke producten, installatie of service onder de producten op de website of in het downloadcenter.

Samenwerking met meerwaarde

Op deze pagina blijven we je op de hoogte houden van ontwikkelingen. Want we laten graag zien hoe jouw feedback, tips of mening wordt gebruikt om het elke dag nog beter te maken. Voor jou. En daarmee ook voor ons. Dank daarvoor! Een voorbeeld van ons motto: samenwerking met meerwaarde.

Klanttevredenheid vormt fundament

Focus op kwaliteit, klanttevredenheid, duurzaamheid en kennis. Ze vormen het fundament van Alklima. Deze focus wordt gewaardeerd door de markt. Al sinds 2010 belonen W-installateurs Alklima jaar na jaar met de hoogste scores in de jaarlijkse BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid.

Meer over kwaliteit